torsdag 6 september 2012

Veckans Fredagstema; MOT ALLA ODDS.

I fjol höstas, vid den här tiden, dunsade det till mot ett mindre fönster. Fönstret mot fågelmatningen. En riktigt kraftig duns. "Måtte det vara en Björktrast", tänkte jag.
När jag öppnade fönstret och tittade ned på marken, låg där en av Stenknäcksungarna, som vi matat hela sommaren.
Inte kul.
Den låg med vingarna utslagna och såg ganska hjälplös ut.
Men jag såg ett blänk i ögat och när jag böjde mig ut för att ta den och kolla ev. brutet, så hoppade den upp på en stol med en kroppshållning som skvallrade om att den var fit for fight igen. När jag sträckte mig efter den ytterligare en gång, så flög den helt sonika i väg och dagen efter var de tre ungar som vanligt vid matbordet.
Med den dunsen borde nacke och vingar var brutna, men den klarade sig
MOT ALLA ODDS.


Trots att utmaningen avser en bild, så tar jag med två, för helhetens skull.

Fler inlägg på temat MOT ALLA ODDS.

5 kommentarer:

  1. Jag blev så förskräckt, när jag började läsa, att jag liksom drog efter andan. När jag såg att den klarat sig, kunde jag andas ut igen.

    Och fina bilder fick du!

    SvaraRadera
  2. Men stackars liten... vilken vacker fågel!
    Här hos oss brukar småfåglarna vara ute och "fylleflyga" på hösten, då händer det att någon krockar i fönstret, jag brukar också gå ut och se om dom är okej..

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar berättelse...härligt att fågeln klarade sig.
    och bilderna är så vackra.


    http://pyssligasussie.blogspot.se/2012/09/mot-alla-odds.html

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att den klarade sig....och så vacker den är!

    SvaraRadera
  5. Du har "nedfallspipp" du også?
    De kommer seg, noen av dem, mot alle odds :-)
    God helg.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/09/07/fredag-foto-og-funderinger/

    SvaraRadera