lördag 1 september 2012

Veckans Fototriss; BLAD

Vända blad, finns det ju en del som har gjort, bl.a. "Hans majonäs Honungen", men idag handlar det väl mera om att avbilda blad.
Vi var ute och gick ungefär fem kilometer med ¨vårt yngsta barnbarn Eric idag, ja han gick säkert en mil! med tanke på allt han skulle kolla vid sidan av stigen.
Hade dagens tema i tankarna och två av bilderna kommer från skogen, den tredje från egna blomsterlanden.

Ålandsrotens blad kan bli enorma. När de börjar åldras blir de riktigt vackra med sina ådrinar. En och annan intressent utöver fotografen var där idag med.

Här börjar förmultningen. Allt fler blad faller till marken och kretsloppet fortsätter.

Blåbärsriset fångade några solstrålar mellan grankvistarna.

När du ändå är inne, passa på och kolla mina Skäggdoppingbilder.

Vill du se mera blad så går du in på Fototriss.

14 kommentarer:

  1. Fin triss! Fin detaljbild, den första!

    SvaraRadera
  2. Höstfärger i antågande - en mycket vacker triss. Gillar särskilt det första bladet. Ålandsrot låter intressant.

    SvaraRadera
  3. Så fint och härligt trissat!
    Första bilden blir en favvis :)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Ah, jag har också blåbärsris! :O))) Men det blir ändå din första bild som blir min favorit! SÅå läcker!!!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Mycket fint fångade bilder med varma färger! Mitten bilden blir min favorit!

    SvaraRadera
  6. Fina höstfärger i dina bilder, men första blir min favorit. Jag tittade också på dina skäggdoppingbilder. Roligt att kunna följa dem så. Hoppas du får några fina bilder på deras parningsdans nästa år, med nya kameran! Jag har också tittat på den kameran.

    SvaraRadera
  7. Tack Kjell för din långa och av mig uppskattade kommentar.

    Det är enbart roligt när någon vill ta sig tiden att skriva lite längre kommentarstext.

    Varma höstregnshälsningar!/SoF

    PS. Förstår ju att du och jag (troligtvis) har precis samma väder, eftersom vi bor så nära varandra. DS

    SvaraRadera
  8. DEtta var läckert - speciellt den första bilden som nästan har nåt grafiskt över sig.
    Ha en skön vecka också förstås.

    SvaraRadera
  9. Finstämd hösttriss! Och den första bilden är väldigt vacker, den är nog trots allt min favorit.

    SvaraRadera
  10. Ja, i likhet med andre er det øverste bildet min favoritt også! Nydelige farger og detaljer!
    :)

    SvaraRadera
  11. Ha ha, kopplingen till Kungen var kul, sen fick du in färgerna jättebra, härlig triss i ord och bild

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder. Jag tycker mycket om mittenbilden, fint ljus i den.

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga färger i dina bilder! Vackert!

    SvaraRadera