fredag 23 mars 2012

Fredagstema, DJUR.


DJUR, ja vad ska man hitta på.
När barnbarnet Eric och jag var nere vid sjön, så hörde vi en del fåglar, såg Kanadagäss m.fl, med de sistnämnda gör ju ingen glad, så det får vara. En Nässelfjäril, men den hade inte ens gått att filma, så som den irrade kring.
Eric lekte friskt vid vattnet och där var faktiskt lite insekter, bl.a. den Skräddarlika, som får bli mitt bidrag den här veckan.
Det går fort nu. Fortsätter värmen så kommer det att krypa fram, det ena efter det andra.

Ett himla djurliv hittar du hos Sinneskatten.

3 kommentarer:

  1. Mye som kommer frem med varmen.
    Men det ble da dyrebilde.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din text och håller med.
    Med värmen kommer det fram mycket. :-)
    Fin tolkning med din skräddare på vattenytan.
    Det går fort nu!
    Det var kopplet som fick mig att ta fotot på hunden. ;-)

    SvaraRadera
  3. Den lille gynnaren var inte lika lätt att upptäcka som mina stadsgrisar. :-)

    SvaraRadera