lördag 28 april 2012

Veckans fototriss, TEXT I BILD.

Efter en veckas uppehåll är det nog många med mig som är sugna på att hugga in på en triss igen.
Text i bild, det är ju ganska vanligt, men när man börjar leta, så blir man kritisk och då faller det bort många.
Mina tre bilder, kommer från tre olika länder men har lite av samma tema, om man är generös.

Concorde, metrostation i Paris. Kakelplattorna innehåller var sin bokstav och tillsammans bildar det FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna.

I Borås, skulpturstaden, har vi Reutersvärds mest kända verk.

Hell, är ett litet samhälle utefter Meråkersbanan, Trondheim-Storlien. Hell väcker naturligtvis uppmärksamhet och stationen är mer än välbemannad, även om man inte säljer några biljetter över disk längre. Av bilden att döma, så verkar Vår Herre ha skaffat sig en missionsstation i Hell, med vilken verkan det nu hava kan.

Fler bilder med text hittar du här.

16 kommentarer:

  1. Snygg triss, gillar metrostationen extra mycket :0)

    SvaraRadera
  2. Jag faller för första fotot. Mycket text i bild.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. Jag har sett skylten från E 14 som talar om att Hell är nära men aldrig åkt in i själva orten. Kanske lika bra det...

    SvaraRadera
  4. En bra triss där favoritbilden blir foto nr. 1! Oj, så många bokstäver :)
    Ha en bra söndag och en skön Valborgshelg!

    SvaraRadera
  5. Snyggt trissat! Mittenbilden med dess budskap är en vinnare... alltid!

    SvaraRadera
  6. Fin triss med mycket text. Den första blir min favorit. Ha en trevlig Valborg.

    SvaraRadera
  7. Så häftigt på första bilden :)

    SvaraRadera
  8. Jasså du har vært på Hell ser jeg.
    Der har jeg tilbragt en del tid, mellom annet med å vente på toget til Trondheim.
    Neste uimotståelig å fotografere der. :-)

    Ha en fin helg

    http://www.starbear.no/mormor/2012/04/29/fototriss-175/

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder du har här och 3. är alldeles uppsluppna !!! (uppsluppna är nya ordet för mig, det låter bättre på engelska hilarious) Teksten och bilden är bra i 3.

    Ha så trevlig söndag !!!

    SvaraRadera
  10. Intressanta bilder alla tre! Tänket bakom ettan och tvåan - och så orten som en del lär undvika... :-)

    SvaraRadera
  11. Härligt roliga bilder, Hmmm...Hell, låter lite farligt. Jag har beundrat den pistolen sedan jag såg den första gången.

    Ha en fin Valborg/AX

    SvaraRadera
  12. Jättefin triss! På Hell har jag varit många gånger, bland annat på kurs... ;-)

    SvaraRadera
  13. Ja, det var en riktig blandning det. Non violence finns i flera versioner bland annat har en funnits i Malmö (märkligt nog försvann den från sin plats vid Börshuset när det började skjutas i stan).

    SvaraRadera
  14. Det var en härlig kombination av bokstäver.

    SvaraRadera
  15. Häftiga bilder - härligt

    SvaraRadera