fredag 30 november 2012

Veckans fredagstema; Intresse(n).

Nu gör Sinneskatten det besvärligt för en mångsysslare.
En bild funkar inte, så det får bli flera och den som känner Flanören lite närmare, ser, att det bl.a. ändå inte blir varken nån brottningsbild, eller något från politiken.

Det förestående vinterfisket, har en central plats i mitt liv. Enligt prognoserna ska det bli lite kallare, ner mot -10 flera dagar. Spännande att se om det går att gå på till andra advent, det skulle bli väldigt tidigt i så fall.

Ekorren får representera djur och natur liksom självfallet fotandet. Den här är en av två årsungar, tror jag, som håller till kring fågelmatningen och de håller på att lägga upp ett vinterförråd nere i några halvstora granar.


Sista bilden får spegla reseintresset men framför allt PRO. Bilden är från vår gemensamma tågresa till Toscana på försommaren. Bilden tagen från vår balkong i Ulignano, med San Gimignanos torn i fonden, en tidig morgon.

Har alltid varit en mångsysslare, griper gärna tillfället i flykten. Det blir oftast väldigt bra till stor belåtenhet. Om inte förväntningarna skruvas upp, så blir upplevelserna oftast positiva.

Intressebilder landet runt hittar du här.

5 kommentarer:

  1. Intressen som skiljer sig lite år, men ändå inte :) Sådant man blir glad av!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på några av dina intressen - som jag delar med dig!!

    Fisket "ligger på is" nu under kallaste vintern - även om det är öppet vatten året om där jag är just nu. för kallt och blåsigt...

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart liv med ljuvliga intressen du verkar ha! Pimpelbilden för mig tillbaka till när jag var liten. Pappa älskade att fiska och jag var ofta med och pimplade! Underbart! Och dina resor tillsammans med PRO låter också superhärligt! Men bilden på korren! OJ OJ OJ så söt! Jag älskar Ekorrar! De är bedårande och din bild är jättefin!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Ekorren är fin på bilden...

    SvaraRadera