lördag 10 november 2012

Veckans fototriss; RÖRELSE.

På Fototriss står det inte still.
Helena vill ha RÖRELSE den här veckan.
Lirka med en tand, vinka eller ta på skorna?
Det första jag kommer att tänka på, vad gäller rörelse, är helt okrystat Folkrörelserna.
Har själv varit en folkrörelseaktiv i hela mitt vuxna liv och är så även fortsatt.
Så mina tre bilder kommer från de tre folkrörelser jag varit mest aktiv i.

Idrottsrörelsen svarar för storstilade, oegenyttiga insatser för barn och ungdommar. Brottningen har legat mig närmast om hjärtat, ungdomsbrottning, inte minst tjejbrottning. Som en parantes, vår klubb, Borås brottarklubb, får i år ett nyinstiftat pris på 25000 kronor och utmärkelsen "Årets integrationsförening" i Borås kommun för vårt arbete i socialt utsatta områden.



Arbetarrörelsen inrymmer både fackföreningar och politiska partier. Gemensamt för arbetarrörelsen är bl.a. den stora högtidsdagen 1:a maj.



PRO är den största pensionärsrörelsen med sina drygt 400.000 medlemmar. Förutom att slåss för pensionärernas rättigheter har man en rad verksamhet för äldre. Bl.a. resor. Här är PRO Centrum i Borås på besök hos Herrljunga Cider.


Håll i hatten, för på Fototriss är det RÖRELSE den här veckan.

8 kommentarer:

  1. Härligt varierad rörelsetriss hos dig!!
    Kreativt....!

    SvaraRadera
  2. Fin och härlig triss!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Bra tolkning på din triss!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Varierande fototriss som väcker minnen hos mig, det som är sà fjärran fràn min vardag här i Frankrike... ☺

    SvaraRadera
  5. Jag var nära att välja 1 maj, men ändrade mig....fina bilder. Bra triss! :)

    SvaraRadera