fredag 24 augusti 2012

Fredagstema; Genomskinligt eller se igenom

Den här veckan får vi vara uppmärksamma. Genomskinligt, var är bilden?
Min bild har några år på nacken.
Jag tog den i Bollebygd, det var i valrörlsen 2006 och ett par vänner hade bekanta i Skottland, som spelade i en säckpipeorkester.
"Säckpipeorkester i valrörelsen, Bollebyds torg, det vore något".
Sagt och gjort.
En hel gata blev engagerad att ställa upp med logi i några dagar. Jag tror det var 14 st, kvinnor och män i alla åldrar, i några fall två generationer.
Min bild visar far och dotter.
Det var mäktigt när de kom marcherande i lilla Bollebygd, fram mot torget.
Inte konstigt att de skrämde skiten ur Engelsmännen en gång i tiden när en betydligt större orkester dånade fram mellan bergen.

De spelade även på ett äldreboende och senare på kvällen utanför Puben.


Genomskinligt, genomskinligare, genomskinligast hos Sinneskatten den här veckan.

4 kommentarer:

  1. Ett härligt inslag i valrörelsen kan jag tänka :) Skön bild som verkligen passar in i temat!

    SvaraRadera
  2. Det måste verkligen ha varit
    en givande upplevelse för alla
    inblandade. Ja det är ju inte
    varje dag man får höra säckpipor
    spela. Ditt foto är väldigt talande,
    jag tycker nästan att jag hör dom
    spela. :-)

    http://pyssligasussie.blogspot.se

    SvaraRadera
  3. Kul och skön bild av far och dotter. Att kunna igenom det lätt genomskinliga instrumentet och se sin dotter. Den bilden skulle nog fadern vilja ha.

    SvaraRadera
  4. Snyggt komponerad bild!
    Vad gäller säckpipor blev jag "frälst" när jag fick höra Red hot chilli pipers första gången, säckpipe-rock, hur häftigt som helst.

    SvaraRadera