fredag 6 juli 2012

Veckans fredagstema; ASSOCIERA.

ASSOCIERA, och så lägger hon upp bilder på sommarsysselsättning!, Sinneskatten.
Himmel och fönster.
 Ja, jag kan inte bidra med några moln, det finns inte ens att köpa importerat, i lågprisbutikernas krims krams, här på Solens och vindarnas ö.
Det ska förstås, att vi har vår årliga Ölandsvecka.
I måndags var vi nere på Södra udden och jag fick mina första digitala bilder på Långe Jan. Då är det några år sen vi var där sist. Vi gör vår 27:de Ölandssommar och det var mer i början som vi åkte ner till "den långe".
Lite på skoj tog jag en bild för att få kontrasten mellan den djupblå himlen och den vita fyren. Och se, där kom med ett fönster ockå. Inte så stora rutor att putsa, men det behövs en lång stege.

F.ö var vi på "Öland Celtic Irish music festival" i slottsruinen i går kväll. Skamligt att det kommer så lite folk, när man satsar så högklassigt, i går var det Johnny Logan och riverdancegruppen "Glendalogh" som var höjdpunkterna i ett i övrigt fylligt program. Eller som en dam bakom oss sa på Småländska: "Ente klokt att det inte kômmer nôt fôlk på de här, när de kan kômma flera tusen på e svensktôppshôppa"!


Det associeras fritt hos Sinneskatten, titta in!

5 kommentarer:

  1. Långe Jan gör sig flott mot den klarblå himlen.
    Som ett vykort, så vackert!
    Den vita väggen på fyren och himlen får mig att tänka på Grekland.

    SvaraRadera
  2. Oj oj vilken häftig bild!!!!

    SvaraRadera