söndag 3 juni 2012

Veckans fototriss; GAMMAL.

Allt är relativt, inte utan att jag börjar känna av åldern, inte minst när vi med knappa bytestider vid några stationer, förflyttade oss mellan plattformarna.
Men, jämfört med Nidarosdomen i Trondheim, som började byggas runt 1010!, så är man ju ung.
Ja t.o.m. jämfört med de Doumo i Florens som började byggas 1296.
Lite trött efter Toscanaresan, så hade jag tänkt utebli även denna vecka, men så blev det annorlunda.
Om någon skulle vara intresserad av vår Toscanaresa, så finns det mer att läsa på min andra blogg.

Mina tre bilder är från skilda delar av Europa.
Hönö i Bohuslän, Nidarosdomen i Trondheim och en bild från en utsiktsplats i Florens.

Ankare, på Hönös kaj. Lite svårbestämt, men förmodligen yngst i min fototriss.

Florens, inte purungt, med Du Doumo som blickfång.

Nidarosdomen i Tronheim sticker upp ur grönskan, sett från Kristianstens fästning.

Mer gammalt hittar du här.


7 kommentarer:

  1. Fin blandning av foton som inkluderar hela världen känns det som :-)
    Gillar bilden på Nidarosdomen. Dit vill jag en dag!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder med utsikten över gamla städer. Men jag faller för det gamla ankaret.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig triss!
    Sista bilden blir min favvis :)

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder. Ankaret ser ut att ha varit med ett tag. Du har fått till fina landskapsbilder från Florens och Trondheim, fint!

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder med färgmättnad och storslagenhet. Snyggt
    Ha en skön vecka

    SvaraRadera
  6. Fina och väldig passande varianter på Gammal-temat.
    Hönö? Är det därifrån Hönökakan kommer?

    SvaraRadera