lördag 25 februari 2012

Veckans fototriss; Schlager, glitter och glamour.

Nu är det tävling igen, i Fototriss. Svenska spel ställer upp med vinsterna.

Skulle turen vara framme, får man väl sälja vinsten, till nån som uppskattar den bättre. Jag sitter lika bra på Nabben och håller tummarna för Björn Ranelid och Sara Li. Och så kan man ju göra något annat under tiden. Har inte så mycket till övers för "musiken" men tävlingsmomentet gillar jag.




Schlager

Caroline af Ugglas i Borgholms slottsruin. Hon har ju deltagit i Melodifestivalen, samma år som Malena Ehrnman. Två utstickare och höjdpunkter.


Glitter



Glitter på Ponte Veccio i Florens. Den enda bron som bevarades av de allierade vid bombningarna. Nu har den förfallit till att bli ett marknadstorg för juveler och diamanter.

Glamour




Transpersoner, som demonstrerar för sina rättigheter på Place Pigalle i Paris.




Vill du se mera av Schlager, glitter & glamour, så kan du klicka dig till veckans fototriss.



14 kommentarer:

  1. Det var en riktigt bra triss tycker jag :-)

    SvaraRadera
  2. Bilder som väcker känslor - vilken bra triss!

    SvaraRadera
  3. Jättebra triss! Caroline af Ugglas är en favorit!

    SvaraRadera
  4. En bra triss :)

    http://blogg.alltforforaldrar.se/mylovleykids

    SvaraRadera
  5. Fins bild på Caroline af Ugglas. Jag gillar skarpt hennes låt Snälla Snälla.

    SvaraRadera
  6. Du har fått med allt i din triss. :-)
    Flott tolkning. Gillar både första och sista bilden.
    Snyggt med porträttfoton tycker jag.
    Får väl se om du har turen med dig...

    SvaraRadera
  7. Ruggigt snygg bild på Caroline! Gillas starkt!!

    SvaraRadera
  8. Väldigt bra triss på ett svårt tema tycker jag. På Torpet är det inte mycket man har att komma med i ämnet, det fick bli gamla minnen;-)

    SvaraRadera
  9. Den tolkningen var bra, fina bilder också!

    SvaraRadera